Registracija
Upoznavanje.net vam pomaže da se povežete sa drugim ljudima iz vašeg života.





Sinoc sam ga pogledala, ja imam inace zeludac za svasta , al ovo.... roll

Dali je neko od vas pogledao i kako komentarisete film...
Zasto je uopste napravljen,ima li cilja i opravdanja?


Sobzirom da nisam mogla da spavam,razmisljala sam o nasoj realnosti,gde mnogi zatvaraju oci pred istinom... Gledajuci emisije poput ...pitrage, crne hronike i da ih ne nabrajam tu ima mnogo realnosti...
Dali moze da nas film ubedi u to da treba da pazimo sta radimo,ili ce psihopatama da da ideje da moze biti i gore...

Au bas sam ga tesko svarila,jos uvek mi u glavi haos...odo da prosetam.... shock
necu ni da gledam....bolje da se zaebavam ovuda
zbog iluzije u kojoj živimo,umjetnost postoji
Drugi put kad resis da gledas film, prvo procitaj kritike... tek onda odluci da li imas zeludac za takav film... wink
'el to neki erotic - porn film? shock
da nije Anet jedna od glumica? Tongue
Zašto se zove Srpski film? Pa zato što su dva brainless fuck-a (izvinjavam se na nepristojnim rečima) koja su pravila ovaj film, Srdjan Spasojević, režija i Aleksandar Radivojević, scenario, rešila da naprave "neki drugačiji" film u odnosu na opšta mesta katastrofalne srpske kinematografije. To da je srpska kinematografija esteski mala i beznačajna kinematografija, to ovde neću dokazivati, ali svako sa iole pristojnim poznavanjem autorskog filma (koji ovde ne postoji!) se mora barem u nekoj meri složiti sa mnom.

Srpski film ima dva izvorišta svoje "estetike". Jedan su šok filmovi (Radivojević je autor emisije Šok koridor), dakle filmovi koji se snimaju samo da bi šokirali pubilku, i po pravilu su izuzetno niskog kvaliteta. Sve te "bolesne" scene iz filma bi naravno mogle imati opravdanje da imaju neku umetničku pozadinu, ali je nemaju, one su tu samo da bi šokirale. A drugo izvorište je visoko-umetnička estetika David-a Lynch-a, čije su filmove, pre svega Lost Highway, flagrantno POKRALI: scene u hodnicima, scene u kolima, scene na crno belom podu, scene pregledavnja kamera, mikro planovi sa promenom fokusa... Kad kradeš, kradi od najboljih, ali za razliku od Linčovih filmova koji su vrlo art, idiosinkretski, Srpski film je TOLIKO ne-intelektualan, da će i prosečnom stanovniku Prčevca, Surdulice ili Kuršumlije sve biti jasno nakon jednog gledanja ovog filma. Dakle, radi se o potpuno šizofrenoj situaciji: želeli su da naprave film za široke narodne mase, kradući krajnje hermetičan Linčov postupak i uz to nabacujući sve što je moglo da stane iz emisije Šok koridor. A povrh svega su hteli da imaju "antologijske" citate, kao npr. iz Maratonaca... "Baby, I'm gonna fuck you up", "Pobeže nam film kroz prozor, za njim!", "Newborn porn"... Bottom line: bedno da bednije ne može biti.

Konačno, poslednja scena u filmu, scena bez IKAKVE logike, jer roditelj nikada, ma u koju situaciju doveden neće ubiti svoje dete. A ovo su napravili samo da bi prodali još jednu foru: "Krenite od malog!".

Dakle, da, Srpski film, je različit od svih ostalih flimova, Srpski film je kategorija za sebe, ali je i film koji je u svakoj zamislivoj estetskoj kategoriji potpuni neuspeh.

Umesto ovog katastrofalnog filma, preporučujem Život i smrt porno bande, najznačajniji srpski film snimljen u poslednjih 20-ak godina.
U zadnjih 20 i vise godina srpska kinematografija nije stvorila nijedno filmsko delo vredno pomena.

Kusturica i njegovi filmovi su uvek na nivou vasarske atrakcije po svojoj spoljnoj manifestaciji dok je simbolika koju koristi nesto sasvim drugo, te je upravo ta simbolika razlog brojnih priznanja koja je dobio na raznim festivalima.

Sve u svemu, srpske kinematografije nema.
Nisam pogledala pomenuti film, jer sam unapred upozorena da treba imati jak zeludac, ali se ne slazem da Srbija nema kinematografiju.
Srbija ima kinematografiju i to poprilicno dugo, sto ne treba zanemariti, kao ni ljude iz te oblasti, rezisere, glumce, snimatelje, scenariste...i dr. koji pripadaju toj bransi.

Problem je u tome sto jedan film poprilicno kosta, tako da u zemlji kao sto je Srbija tesko je naci novac za izradu filma. Kada dobiju pare, verovatno dobiju od stranaca kojima odgovara scenario gde su nasi problemi kako o propadanju ex yu i rata, tako i o problemima koji prate takvo stanje, a to je krimanal. Svaka zemlja u ratu ima i kriminal. Svet je radoznao da vidi tako nesto i pohitace u bioskopske sale. Mogu vam samo reci, kad god je neki festival na kome se prikazuje i nas film sale su pune. Kritike kako tako, jer je ponekad tesko prevesti neke nase izraze i sale, crni humor i sl. Citajuci titl mnogima nije jasno sta je receno...da ne duzim. Srbija ima kinematografiju i nadarene ljude iz te oblasti. Toliko od mene wink
Mozemo voleti ili ne voleti nasu kinematografiju, ali reci da je nemamo to nikako.
Ja, npr., nisam ljubitelj francuske kinematografije.
Da li to znaci da mogu da kazem kako je nikakva i kako ne postoji?
U zadnjih 20 i vise godina srpska kinematografija nije stvorila nijedno filmsko delo vredno pomena.

Kusturica i njegovi filmovi su uvek na nivou vasarske atrakcije po svojoj spoljnoj manifestaciji dok je simbolika koju koristi nesto sasvim drugo, te je upravo ta simbolika razlog brojnih priznanja koja je dobio na raznim festivalima.

Sve u svemu, srpske kinematografije nema.


Hm, konačno se slažemo!

Vocko, film zaista košta, ali nije problem u parama. Mađarska, recimo trenutno ima zaista velikog reditelja Kornela Mundruczo-a. Litvanija koja ima 2 puta manje stanovnika od Srbije ima jednog od najoriginalnih autora u istoriji filma Šarunasa Bartasa. Dobro, rećićeš to su zemlje EU, ali šta je sa IRANOM?! Iranski autori: Abas Kjarostami, Moksen Makmalbaf, Džafer Panahi, Bahman Gobadi, osvajaju REDOVNO prve nagrade na najvećim festivalima (Kan, Venecija, Berlin...). Pa bio je slučaj sa jednim iranskim filmom da su nudili autori da prodaju originalnu kopiju filma da bi otplatili dugove!

Ne, nego se radi o tome da kultura, a sačuvaj bože umetnost, ovde u Srbiji nikoga ne zanimaju. Nego laka zabava, prostakluk, psovke, to je opšte mesto srpskog filma.

Što se tiče Kusturice, čovek je snimio JEDAN film koji mu stvarno priznajem, a to je Arizona Dream. A to što je dobio Zlatnu palmu 1995. (i to od žirija kojim je presedavala Žana Moro, koju zaista cenim, pre svega zbog uloge u Le Pas Suspendu de la Cigogne Tea Angelopulosa) je nažalost više politička odluka. Dejtonski mir, bosanski režiser, srpski film, a S.M. je tada bio garant mira na Balkanu... Baš kao što je i Micheal Moore dobio bez presedana Zlatnu palmu za dokumentarni film Farenhajt 9/11 iz protesta zbog američkih intervencija u Avganistanu i Iraku. Nema baš mnogo veze sa kulturom, ali jednostavno stvari tako funkcionišu...
ne verujem u slobodan film...

ne verujem u slobodnu umetnost...


bez novca se ne moze graditi a cim je novac u pitanju, postoji i potreba da se zaradi... ako postoji potreba da se zaradi, onda cemo raditi film tako da najveci broj gledalaca, znaci prosecna masa bude zadovoljna... gde je tu umetnost?


ako nema novaca, onda je umetnik stvarno slobodan i vezane mu ruke... i tada ko ce ga izdici iz osrednje jeftine (amaterske) umetnosti?


zar postoji covek koji ce celog zivota imati ideje, ambicije, energiju da stvara umetnicke filmove? svaki umetnik postaje rob licnog stila i mentalnog sklopa... a kod filma je povecana opasnost od ``vec vidjenog``, pa makar od njega samog...

sto se Kusturice tice, dosada je hvalospevan, kako sada nije?
kako to da je u jednoj Madjarskoj vise priznat nego kod nas?
mada, meni je uvek bio dosadan i neprimeren mom mentalnom sklopu...

a sto se sokantnih scena tice, pitanje je drustva, sta ce da podnese i tolerise...
Kako napraviti jedan film bez novca? Ne kkosta puno film sa naturscicima, ali takvi filmovi su uglavnom u Kustiricinom miljeu, sto se ni meni ne dopada. Stara garda rezisera spskog filma je otisla, mozda je samo Shotra kao televizijski reditelj ostao i opstao.
Medjutim, ima sjanih iz mladje generacije, ali nemaju sansu. Ne mogu da se probiju, rade reklame i slicne projekte. Isto se odnosi i na glumce.

Sto se tice madjarskog filma, Madjari su oduvek imali tu zicu, radili su van svoje zemlje, kao npr. Tarkovski, Vajda, Polanski, Forman, Mencla. Zasto oni nisu radili u Madjarskoj ili su radili minorno. To su danas svetska imena, ali svoju slavu su stekli van Madjarske uglavnom u USA.

Nisam neki poznavalac Iranske kinematogrfije, ali sam upucena. Znam da oni vec dve decenije figuriraju kao jedna od vodećih i respektabilnijih nacionalnih kinematografija u svetu. Jedna od tajni globalnog uspeha iranske kinematografije u svetu pre svega je direktan pristup temama koje su od univerzalnog značaja, kao što su porodica, deca, tradicija. Iranci imaju i te kako bogate ljude, koji su spremni da ulazu u kinematografiju. Imamo ih i mi i tu nastaje problem gde se slazem s tobom, SkipperN.
Tacnije, danas novokoponovano drustvo slabo interesuje kultura i umetnost. Sve se bazira na novokoponovanosti, drustvo je zasnovano na nekoj trash umetnosti, koju svi znamo. Nazalost. Beograd ih je sve prihvatio da bi pokvarili sve ono lepo sto je u Beogradu.
Doduse, moram priznati da se prijatno iznenadim kada vidm punu pozorisnu dvoranu, punu salu "Kolarca", gde ima dosta i maldih. Ipak ima nade i za ovu zemlju i za ovaj grad.
brutalnije scene od tv-dnevnika i spec.emisija sa ratista 1991.god i narednih par godina retko se vidjaju i na filmovima,a gledaliste je bilo visemilionsko.
mislim,sta reci?
Ja nemam zelju da pogledam film....


Mozda gresi?.....mozda se sve to stvarno desava oko nas....Ali za moj zeludac je ovo prejako.
Sva vremena su GMT +2. Trenutno vreme je 10:49 am.