Registracija
Upoznavanje.net vam pomaže da se povežete sa drugim ljudima iz vašeg života.

Pregled samo jednog posta.
Džez je najverovatnije jedini originalni doprinos SAD svetskoj muzici. Nastao početkom 20. veka među crnačkim stanovništvom, džez je od samog početka bio osporavan i hvaljen u različitim vrednovanjima brojnih muzičkih kritičara, ali koji su svi složili u jednom, da je, kakav je takav je, sigurno jedna od najznačajnijih pojava u svetskoj muzici u prošlom veku.

Postoje nekako tri, odnosno četiri glavna perioda razvoja džeza. Prvi je tradicionalni džez (do 1930), drugi je sving (1930.-1945.), treći je bibap (posle 1945.), a četvrti je stilovi nastali iz bibapa...

Prvobitno je džez bio muzika za igru. Nakon II sv. rata polako se seli u koncertne dvorane čime je bitno smanjio svoju popularnost i omogućio ekspanziju roka i popa...

Etimologia reči džez je nejasna. Nije malo onih koji tvrde da džez na jednom od afričkih dijalekata označava seksualni akt, što se meni čini verovatnijim od ostalih mišljenja i neobično mi se dopada. Nije teško zaključiti šta u tom slučaju znači džezer, ili meni jako interesantne džezerke. Pomenuo bih još i to da neki autori smatraju da objašnjenje reči treba tražiti u francuskom izrazu jaser, što znači čavrljati, brbljati, ali ja lično tome ne bih poklanjao veću pažnju...

Bez obzira u kom smislu, džezer je osoba vredna poštovanja


Međutim neki autori imaju drugačija mišljenja o vrstama džeza. Tako P. Klejton i P. Gamond smatraju da postoje dve vrste džeza i to:

Tradicionalni – koji se svira u starom stilu tri – gore, tri – dole, mahom kolektivna improvizacija na Kad sveci marširaju, i

Moderni – džez nastao i snimljen posle 1940.

Nije zaista moguće, iako mnogi kritičari to pokušavaju, voleti i podržavati Trad i Mod. To je kao da kažete da volite Partizan i Crvenu Zvezdu. Zato se odlučite čega ćete se držati kada pričate o džezu i pljujte po onom drugom u svakoj prilici, ili, ako ne možete da se odličite šta vam se dopada , recite da najviše volite glavnotokovski džez. Ovo je izmišljeni termin sa ciljem da obuhvati i ni tamo-ni-ovamo liberalnu vrstu džeza.
Ovo je jedne nemirne noći smislio eminentni kritičar Stenli Fozdik Dens, pošto je proveo veče na džem sešnu sa Djukom Elingtonom i njegovim bendom, Bredom Gauensom, Horskolarom Drejperom i Endijem Kondonom. Pošto nije imao reči kako bi opisao ono što je čuo, pokušao je da toj svirci da izvesno dostojanstvo, tako što ju je nazvao „glavnotokovskom“.

Ja sam jedan od srećnika koji je gledao orkestar Djuka Elingtona sredinom sedamdesetih u Domu sindikata u Beogradu, na Njuport džez festivalu...
Sva vremena su GMT +1. Trenutno vreme je 1:42 am.