Registracija
Upoznavanje.net vam pomaže da se povežete sa drugim ljudima iz vašeg života.

Pregled samo jednog posta.
Sledeće značajno što se dogodilo džezu je njegov odlazak uzvodno. I ovaj period u istoriji džeza je tanko i slabo pokriven činjenicama. Međutim, istina je da je neki beskrupulozni tip sudbinskog imena Fejt (fate, engl. – sudbina) Marabl, koji je došao iz Paduke i bio trećerazredni svirač parne kaliope (vrlo nepraktičan i gotovo neupotrebljiv instrument koji je patio – kao što se može videti i u starim nemim filmovima – od loših ventila koji su redovno propuštali i curili) koji je osetio da Nju Orleans postaje prenatrpan džez muzičarima. Među njima je bilo dosta i jako dobrih, kao što je bio i Luj Armstrong.

To je, pronicljivom i podmuklom Fejtu dalo ideju i za skromnu sumu novaca je kupio sebi prava da nastupa kao neka vrsta menadžera za angažovanje džez muzičara za svirku na rečnim brodovima koji su plovili uzvodno i nizvodno Misisipijem.

Angažovane muzičare plaćao je dovoljno da ih namami da otputuju do tako dalekih mesta poput Sen Luisa, znajući da oni nikada neće imati dovoljno para da se vrate. Ta aktivnost sa svojevrsnim izvozom džezera mu je ostavljala mnogo više manevarskog prostora u samom Nju Orlenasu. Interesantno je da je svoje „žrtve“ mamio plakatima na kojima je čak i Čikago izgledao kao grad na moru sa tek nešto malo svežijom klimom, a oni bi kretali u nadi da će tamo naći slavu i bogatstvo, sa kartom u jednoj i koferom sa instrumentom u drugoj ruci.

Niko od njih nije imao pojma, da je čovek koji je zbog lične pohlepe i bezobzirnosti nehotice izvršio snažnu popularizaciju džeza, kod kuće u Paduki, nekada vodio putničku agenciju....
Sva vremena su GMT +1. Trenutno vreme je 3:21 am.