Registracija
Upoznavanje.net vam pomaže da se povežete sa drugim ljudima iz vašeg života.

Pregled samo jednog posta.
Njuorleanski džez I

Preferiranje njuorleanskog džeza ekvivalentno je naklonosti prema zvuku horne, leuta i srednjovekovnih gudačkih instrumenata u klasičnoj muzici, ili uživanju u bistrenju epa o Beovulfu u književnosti. Najčistiji od svih čistunaca na polju džeza jeste upravo nepokolebljivi pobornik njuorleanskog džeza.

Imajući u vidu očigledni napredak u tehnikama, do kojeg je u međuvremenu došlo, takvo stanovište nije lako braniti. Ali, u osnovi, načela su sledeća:

1.Sve treba da se svira u B duru (sa mogućom diverzijom s vremena na vreme u F ili E, ali bez preterivanja);

2.Sve treba da se svira, i to bez odstupanja u 2/4 taktu;

3.Treba da postoji samo po jedan od svih instrumenata, a to su kornet, klarinet i tromblon (u prvoj borbenoj liniji; bendžo, tuba i bubnjevi (ritam sekcija); i klavir (pod uslovom da zvuči grubo i pomalo raštimovano).


Nota bene: to mora biti kornet (što više izubijan), a nikako truba. To je prvi zakon koji se ne sme kršiti, dok drugi i treći glase da tu mora biti bendžo, ne gitara, i tuba, a ne kontrabas.

Njuorleanski orkestri provodili su polovinu svog vremena u nastupima po ćumezima, dok su drugu polovinu marširali ulicama kao pogrebna muzika. Na putu prema groblju su, kao što to i dolikuje, svirali lagano i žalostivo, dok bi na povratku svirali brzo i veselo, kako ne bi gubili vreme pri povratku u kafanu…..
Sva vremena su GMT +1. Trenutno vreme je 11:12 am.