Registracija
Upoznavanje.net vam pomaže da se povežete sa drugim ljudima iz vašeg života.

Pregled samo jednog posta.
Kuliranje II

Temperatura džeza se nije snižavala čak ni kada je dospeo severoistočno, u Nju Jork. Svako ko je ikada gledao neki film sniman u Nju Jorku zna da čak i iz najmanje pukotine na njujorškom pločniku izbija para. Podrumi u kojima je džez cvetao tokom 30-ih i 40-ih (Tri soka, Sardoniks, Čikori Haus, da pomenemo samo neke) zbog toga su bili zagušljivi i džez je, ponovo, imao vrlo malo mogućnosti da se ohladi do tačke da se može preneti na sto.

Godine 1949. zaključeno je ukoliko džez (koji su zvali „vrućom“ muzikom i pre nego što je Dželi Rol Morton odsanjao da ga je izmislio 1902.) ne misli sam da se povinuje zakonima termodinamike (pošto je vrelina muzike obrnuto proporcionalna zainteresiranosti svirača), onda na to mora biti nateran.

Rezultat je bila jedna od dve stvari u istoriji sveta koje je ikada uspešno izglasao neki komitet. Prva je bila Biblija kralja Džejmsa, a druga uveravanje javnog mnjenja da se džez, poput oporog šerija (kako bi mi rekli špricera), treba servirati rashlađen.

Slede imena koja u razgovorima o ovom aspektu džeza svakako treba pomenuti: Džil Evans (rođen u Kanadi – sjajan podatak i kec u rukvu); Džon Luis (koji će kasnije izmisliti Moderan džez kvartet i koji se karakteristično oblačio); Džeri Maligen (koji je kasnije izmislio Kvartet Džerija Maligena i oblačio kao Hamlet) i Džon Karizi (trubač za koga ranije niko nije čuo i koga niko posle toga nije video). Oni su bili Komitet za hlađenje. Tu su za pridruženog člana uzeli i Majlsa Dejvisa koji je smesta preuzeo stvar u svoje ruke i postao dominantni element 9-očlanog orkestra specijalno oformljenog za Operaciju Frižider...
Sva vremena su GMT +1. Trenutno vreme je 11:01 am.